lördag 7 april 2012

Glad påsk!

I sista stund fick jag för mig att jag skulle göra ett litet blomsterarrangemang med påsktema. Bra att jag alltid kommer på sånt i tid. Påsklökarna var utsålda överallt, en kort sekund tänkte jag till och med tanken att sno några lökar från grannens rabatt. Men så hittade jag en enda stackars kruka med lökar som jag snabbt norpade åt mig.
En kruka, ett urgröpt ägg, ett decoupage-ägg och en kyckling senare blev det såhär fint.
Att plantera små skott i ägg är supersött! Gör det! Eller ja, idag är det påskafton så är ni inte lika mycket sista minuten-människor som jag är så kan ni vänta tills nästa år.

Igår så gjorde min söta syster debut här i bloggen, så kul att ha någon att blogga med!
Vi är uppvuxna med min mamma som precis som oss är helt galen i att gå på secondhand och loppisar. Så långt jag kan minnas har det varit ett standard-inslag på våra utflykter.
Nu kommer min syster att hjälpa mig blogga om lite roliga loppisfynd och självklart mycket annat!

Snart kommer vi även börja visa fina saker som vi kommer ha till försäljning, men inte förren den 25 maj då vår faboulösa hemsida invigs!

Inga kommentarer: