onsdag 4 april 2012

Charmiga muggar

Nu blev det visst lite rörigt här i bloggen, jag lyckades nämligen luska ut hur man importerade hela min andra blogg hit! Så slipper jag känna att jag lämnar min gamla blogg i sticket nu när jag börjar på ny kula så att säga.
Designen kommer att ändras lite under tidens gång men jag är nog till största del klar nu faktiskt. Heja mig!

Jag tänkte i alla fall bjuda på lite mer loppisfynd. Vi behöver verkligen inte fler muggar men när jag hittade dessa höll jag på att dö lite. Kan inte fatta att de stått flera timmar på hyllorna, kanske till och med flera dagar. De får gärna bo hos mig, huuuur länge de vill. Eller ja, tills den dagen jag råkar ha sönder dem för vi vet alla att det kommer hända.


Dagens lista, Saker jag har tagit sönder denna veckan:
  1. Ett kakfat
  2. Ett ägg
  3. En ljusstake
  4. En tallrik
  5. En påse med hobbygips (så allt flög omkring)
  6. En vas
  7. Två galgar
  8. En bordsfläkt på jobbet
  9. Mig själv 
Gått in i dörrkarmar, pallar och bord, skaffat mig 3 blåmärken och ett rivmärke-delux.
Vissa dagar borde jag bara inte göra något alls och då passar det bra att mitt jobb tyckte det var kul att gå i konkurs. Heja dem! Så från och med idag är denna frun arbetslös. Som tur är så finns något så bra som lönegarantin vilket innebär att jag kan luta mig tillbaka ett tag och fokusera på mitt eget nystartade företag!

Idag fick jag mitt första reklambrev riktat till mig som företagare. Kände mig som ett riktigt företag när jag öppnade brevet!
Min syster har dessutom fixat med en logga till företaget som ni kan se uppe på headern, Serey Design heter företaget och "Sött, Nött & Lagat" heter butiken, lätt att komma ihåg, eller hur?

Nu ska jag gå och påskpyssla lite!

Inga kommentarer: