söndag 1 april 2012

Flamingofest!

 Jag tror vi kan konstatera att jag gillar tema-fester alldeles för mycket. En vän till mig fyllde 25 i veckan. De hade länge planerat fest med flamingo-tema men på grund av olycklig omständigheter fick de ställa in festen och min väns sambo kunde inte vara hemma.
Så vi packade bilen full av flamingosaker, vimplar, hattar, Vi tog med oss några flak öl, roliga drinktillbehör och framförallt en tårta. (som egentligen var en paj och en kladdkaka) Sen packade jag in min man och min syster i bilen och åkte de dryga 30 mil för att få fira min vän.

Det var inte så mycket mer fest än var det var några vänner som tycker om varandra. Vi drack drinkar och sjöng singstar och bara umgicks hela helgen!

I present fick min vän fina flamingo-glas, finns på Lagerhouse för den som vill ställa till med egen flamingofest! Vi fyllde glasen med jordgubbsdrink gjort på mixade jordgubbar, smultronvin, en skvätt rom och sockerdricka!

Sen  fick hon även en uppblåsbar flamingo som här posar med vimpelgirlangen som jag slängde ihop. Superenkelt, hittade en flamingobild på nätet som jag skrev ut på hårt papper, sen tog jag lite vimplar jag hade kvar från bröllopet och blandade med flamingo-utskrifterna. Har man inga hemma är det bara att klippa ut trianglar ur roliga tyger, till en party-girlang behöver man inte sy in kanter och hålla på, bara att limma på ett snöre!

 Syster-yster njuter av en flamingo-drink.

 Jag hade lite rosa fluff som jag fått av en vän för längesedan, den bullade vi ihop till en liten boll på en pinne och gjorde en hals av rosa piprensare och en utskriven flamingo-bild. Har man växter så är de jätteroliga att sticka ner i jorden. 

 Jag hittade en plasthatt som jag pimpade med en servett, en flamingo, massa fluff och en rosett. När man har temafest är det bara fantasin som sätter gränserna!

En till party-pinne, var ju tvungen att göra något med allt fluff som jag hade hemma.

 Min syster gjorde en party-skylt också, den fick följa med även om det officiellt inte var en flamingo-fest utan bara några vänner som "flamingodade" lite tillsammans!

Inga kommentarer: