fredag 5 augusti 2011

En söt tårta och lite om dukningen.

Jaha, här händer det grejer. Eller kanske inte. Varför ska det vara så svårt att blogga på sommaren, det är ju då man har saker att blogga om.
Kanske just därför, det händer alltid något. Och när det inte händer något så sitter jag hellre och pysslar än bloggar. Fast den senaste tiden har pysslet upphört det med, jag har nämligen möblerat om vardagsrummet, skaffat nytt skrivbord och sånt så där är bara ett allmänt kaos i min pysselhörna. Men nu börjar det bli fint.

Däremot undrar jag lite vad jag har gjort med alla mina plåtburkar. Har samlat på mig en del men har visst tappat bort 3 stycken. Hittar bara locken men inte burkarna. Så ja, nu har jag ingenstans att lägga allt mitt pyssel.
Och så regnar det ute, bara problem..

Sådär, då jag jag avreagerat mig lite. Resten avreagerar jag mig på mina arbetskamrater så det slipper ni höra på, ni kan få se en söt tårta i stället:

Åh vad söt den är, varför hade vi inte en knapptårta? Det hade till och med passat in med resten av dekoren. Jag som älskar knappar lyckades trycka in en massa knappar lite här och var. Men risk för att jag upprepar mig så bjuder jag på lite bilder på dukningen på vårt bröllop.

Lite gamla och tråkiga smörknivar piffade jag upp med en massa knappar och pärlor. Inte många av dessa som hittade hem igen men det är bara kul!

Alla fick varsitt hjärta med sitt namn skrivet på en knapp. Alla var helt unika, en del stora, en del små. Dekorerade med gamla knappar, rosetter och annat! Tidskrävande med totalt värt det! Dessutom var det skönt att bli av med en massa restgarner som bara låg och skräpade.

Servetterna med vår egen logga sydde min söta svärmor till oss av ekologiskt tyg. Rosa på ena sidan och orange på andra så det matchade temat.

Löparna är sydda i samma tyg. Tycker du de ser smala ut? Japp, det är för att när vi började ställa upp borden insåg att de var alldeles för små så vi blev tvungna att ställa upp många fler bord än planerat och i sista sekund leta upp dubbelt så mycket hyr-dukar. Så dukarna är helt olika också men det var det ingen som märkte som tur var.

Och till sist en liten vimmelbild. När ljusen var tända och människorna kom på plats så blev allt ändå hur bra som helst. Trotts paniken dagen innan.

Men ja, till saken. Visst skulle knapptårtan passa in hur bra som helst? :D

Inga kommentarer: