onsdag 18 augusti 2010

Möhippan kom och nu är det bara 10 dagar kvar!

Kanske är det någon där ute som har märkt att det varit väldigt tyst i min blogg ett tag. Detta beror inte på att jag har fått kalla fötter inför bröllopet utan är något helt orelaterat till bröllop. Jag har helt enkelt inte orkat blogga något.

Nu har det dock lugnat ner sig och dessutom är det bara 10 dagar kvar tills bröllopet! Nu börjar det verkligen kännas i magen. Är inte särskilt nervös egentligen men det börjar kännas mer verkligt.

I lördags blev jag i alla fall överraskad med en möhippa av mina vänner. jag har rätt många vänner som bor en bit i från och dem saknade vi såklart. Men jag blev glatt överraskad av att Therese hade tagit sig hit enda från Skåne. Blev så glad!

Min mamma lyckades med att lura ner mig och Daniel, fast mest mig. Daniel den jäveln visst ju allt och har lyckats hålla masken trotts att jag har frågat honom flera gånger om han har hört något. Mamma och Styvfar kom i alla fall hem till oss och vi tåg spårvagnen ner till stan för att äta lite. Vi åkte till Burger King på Avenyn, när vi va klara och redo för att gå vidare till Liseberg vilket vi hade planerat sedan länge fick min mamma helt plötsligt ont i magen.
Detta va bara skådespelari för vi skulle visst ingenstans för helt plötsligt dyker det upp en skara av mina vänner och sjunger "Va gör vi, nu kör vi" när de slinker in på Burger Kings uteservering.

Så det blev inget liseberg utan efter en liten promenad satte vi oss ner på trappen utanför Storan och skålade i champanje. Jag fick en massa paket med en jättefin "möhippebok" som min syster hade gjort. Och en brudutstyrsel i form av en slöja, hårnålar och ett par småtacky brudhandskar som blev änny mer tacky efter att jag spillt massa olika slags drycker o.s.v på dem. Anledningen till att vi satt på Storans trapp uppdagade sig när där stannade en stor turistbuss. Så roligt! Jag verkligen ÄLSKAR att vara turist, haha. Jag tar varje chans jag får att dra med någon på paddan och trotts att jag åkt turen många gånger tycker jag det är lika kul varje gång. Men turistbussen har jag aldrig åkt så det va verkligen roligt att få åka den med massa goa vänner!Så vi satt och pratade och vinkade på folk som gick på gatorna. Vi smusslade med vinet eftersom man inte fick dricka alkohol på bussen men tydligen struntade i det. Vi såg massvis med andra möhippor när vi for runt också och vi vinkade glatt på varandra.

Efter åkturen satte vi oss i en blöt kungspark. Men vi hade massor filtar och grejer så det gjorde inget. Martina och Maja som jag jobbar ihop mig berättade hur såvrt de hade haft att int försäga sig. Speciellt dagen innan då vi hade festat tillsammans. Men de hade varit duktiga och inte försagt sig en enda gång.

Den skrev vi lite i möhippeboken min syster gjort. Jag ska visa den för er någon annan dag!

Världens underbara Linda, hon som planerade möhippan tillsammans med min syster. Och även hon har lyckats från att försäga sig.

Efter parkhänget åkte vi till Olskroken och köpte Taimat och gick sedan hem till Angelica, min gamla arbetskamrat och även hon som ska göra min makeup på bröllopet!. Där satt vi och tjötade, gjorde lite ansiktsmasker och drack vin. Tiden gick och helt plötsligt va det sena kvällen och alla började bli lite trötta.
Vi tog oss till stan där Daniel mötte upp mig och vi åkte hem tillsammans. När vi kom hem fortsatte överraskningar. När vi hade varit borta hade tjejerna myst till vårt sovrum med serpentiner, rosblad och ballonger. På sängen låg en flaska champanje och en skål med vindruvor. Massor av levande ljus va tända och se va så romantiskt, en perfekt avslutning på dagen.

Jag sov gott den natten ska ni veta.

2 kommentarer:

katja sa...

låter som en härlig dag :-) har kikat in då och då för jag tänkte att ni kanske har ert bröllop snart och jag vill ju se bilder, hehe

Anonymous sa...

Till början hade jag ont,men inte när vi satt där ute...Älskar dig min underbara dotter