måndag 23 augusti 2010

6 dagar kvar och så mycket att göra!!

Varför tycker inte moder natur om oss? Vi planerar ju ett miljövänligt bröllop!

Idag har vi letat efter massa saker till bröllopet. Mest skor till mig men det hittade vi inte, dock hittade vi resten av kläderna till våra söta tärnor. Vi har varit nog med att försöka hitta fina, användbara kläder som de kan använda igen efter bröllopet! Sen letade jag efter miljövänliga ljus trotts att Katharina sa igår att det är mer eller mindre omöjligt. Min tanke va att rulla egna vaxljus men insåg rätt snart att vi inte kommer ha tid med det. Så jag stod och läste på varenda innehållsförteckning och kollade efter var någonstans de är tillverkade o.s.v. Så tillslut kände jag mig ändå rätt nöjd men valet av ljusen.

Så här ser det ut hemma hos min mamma just nu. Alla min småsyskon är satta i arbete, ni kan vara lugna, de är alla över 18 år. Dock arbetar de för under minimumlön då jag betalar i glass men de verkar rätt nöjda och glada ändå.

1 kommentar:

S sa...

Åh, vad spännande! Det närmar sig!

Jag såg att du länkat till min blogg (jag har förövrigt gjort detsamma på min blogg). Vill bara göra dig uppmärksam på att jag bytt namn på min blogg från Bröllopspyssel till Bröllopspyssla, passar bättre då adressen är brollopspyssla.blogspot.com :)