lördag 13 juli 2013

Ängeltavla 2

Japp, det blev en matchande tavla. Det är ju alltid något som jag är missnöjd med när jag målar. Denna gången är jag inte nöjd med ansiktet, aldrig kan det bli rätt. Men om jag bara slutar påpeka det som är fel kommer folk inte märka det!
Men det går inte, samma sak när folk kommer hem till oss. Då måste jag påpeka att vi ska renovera köket för att vi har blåbärs fläckar i taket vilket verkligen ingen skulle se om jag inte påpekade det.

Hur fan får man blåbärsfläckar i taket kan man fråga sig. Ja, det lyckades jag med. Jag gjorde smoothie i en stor skål som jag tappade på golvet och det skvätte över verkligen HELA köket. Allt gick bort lätt utom då i taket där färgen var så porös att den sög upp det blåa på en gång.

I alla fall, tavlan. Den är gjord på precis samma sätt som den förra. Det är himla roligt att arbeta med andra tekniker när man gör tavlor. Nu har jag plockat fram lite lera och sitter och pillar med det, får se vad det blir utav det..




Inga kommentarer: