måndag 15 april 2013

Vecka 35 och ballongmagen

Ifall vi skulle räknat med det första datumet vi fick för knyttets nedkomst så skulle jag vara i vecka  37 i morgon men eftersom jag blev flyttad 9 dagar så är jag i vecka 35. Men man ska ju räkna efter datumet de satt efter ultraljudet så.. Men jag är rätt säker på att han kommer titta ut tidigare ändå, bara en känsla jag har haft.
Jag får hela tiden höra att jag är liten om magen, ingen som tror på mig när jag säger vilken vecka jag är i. Men troligen så är det för att jag har gått ner i vikt som folk tycker det. De är liksom vana att se mig med lite vaddering på magen och tänker att den borde vara större.
Eller ja, jag vet inte. Jag känner mig i alla fall inte liten, jag känner mig som en uppsvälld ballong.

I helgen var vi uppe i Norge och hälsade på Svärmor och hennes make. Sävärmor har fyllt 50 år så vi firade henne. Var hur mysigt som helst fast jag blev lite trött mitt i allt firande. En blandning av trötthet efter resan, sova i en bäddsoffa, vara gravid och sätta om hjärnan till att försöka förstå norska.
Så jag tog en liten tupplur, hann inte ens lägga mig ner. Somnde sittandes i sängen bland massa kuddar och sov så i över 2 timmar. Vaknade av att jag var dödshungrig, hade jag int varit hungrig hade jag lätt kunnat sova 2 timmar till tror jag. Allt jag vill göra nu för tiden är äta och sova.

I alla fall, min söta svärmor visade mig massa roliga bilder från när Daniel var bebis. Han var ju bara den sötaste bebisen jag någonsin har sett med värsta ögonbrynen, dem har han för övrigt fortfarande kvar och han ser så rolig ut när han höjer ögonbrynen, precis som när han var bebis!
Fick se bilder på när han föddes, det var en speciell känsla faktiskt. Han var så liten och kletig och om bara några veckor ska jag föda den där lilla bebisens son.
Fick mig även att börja fundera på om inte Daniel borde ta några bilder på när Knyttet föds också. Men eftersom han inte tål att se blod så kanske det inte är en bra idé, vill gärna ha honom vid medvetande hos mig.

Ja, det var i alla fall en mysig helg även om det bara var ett snabb-besök och jag sov mestadelen av den. Och ja, när jag inte sov så åt jag (eller tänkte på mat).
Och ja, jag har gått upp ett kilo nu, var väl ändå på tiden med tanke på hur mycket jag äter!

Har målat en katt också, den blev lite rolig:

Vet inte exakt om jag är klar med den än, känns lite tomt runt om katten tycker jag.. Men det är kanske bara jag?

Inga kommentarer: