tisdag 9 april 2013

Makeovern har börjat!

Så, vi bestämde oss för att barnvagnen som vi fyndade på loppisen var lite väl solblekt så nu har jag spenderat lite tid med att måla den med tygfärg.
Så fort jag drog första draget med färgen så såg man hur mycket fräschare den kommer att bli.
När jag målat halva suffletten var jag tvungen att ta en bild. Den blåa färgen är mörkar i verkligheten, på bilden ser den jeansblå ut men den är snarare marinblå.
Nu när den torkat är färgen jämn och fin. Tyget blir lite stelare men det kan man rugga upp om man vill. Jag har en känsla av att den kommer rugga upp av sig själv i vilket fall som helst.

Nu när färgen utanpå inte är så blek och dassig längre så ser tyget inuti väldigt tråkigt ut också. Så det ska jag byta ut mot ett tyg med moln så lilla bebisen kan ligga och titta upp i himlen även när det regnar ute.


Jag tror jag kommer satsa på gult tyg faktiskt. Andra färger som cirkulerar i mitt huvud är ljusblått och rött med. Till skillnad från när vi skulle välja färg som vi skulle måla vagnen i, den var ju så mörk så det var tvungen att bli en mörk färg, så kan vi ju välja vilken färg till tyget som vi vill. Och vilket mönster med för den delen men jag fastnade för moln-idén rätt fort och kan inte släppa den.
Och så är det, får jag en idé måste jag få utlopp för den annars blir jag tokig!
Ni skulle bara veta hur många tavlor som jag har målat och målat över igen, ibland är idén helt enkelt inte lika bra i verkligheten som i huvudet och då är det bara att lämna den och gå vidare.







Inga kommentarer: