torsdag 22 september 2011

Fjärilsbuketten!

I morgon är ingen vanlig dag, det är dagen då jag och Daniel har känt varandra i 6 år! Tiden går så fasligt fort alltså.
Vi träffades på en fest hemma hos mig. Min kompis bjöd över en kille som i sin tur frågade om han fick ta med en vän, vilket råkade vara Daniel.
Det ena ledde till det andra men det tog flera månader innan vi officiellt blev ett par, även om alla andra sa det. Jag får väl erkänna att det var jag som drog ut på det, jag hade precis kommit ur ett annat förhållande och var inte alls sugen på att bli tillsammans med någon bara någon månad efter uppbrottet.
Jaja, nu sitter man här, 6 år senare. Har just firat sin allra första bröllopsdag. Det pirrar fortfarande lite i magen när jag tänker på det.

I alla fall, han jobbar ju sent i morgon så det blir ingen romantisk middag eller så. Men jag funderar på att tända lite levande ljus och göra mysigt i sovrummet. Göra lite att äta för jag vet att han är hungrig när han kommer hem. Och ja, försöka hålla mig själv vaken för jag ska ju jobba hela dagen. Å andra sidan behöver vi ju inte gå upp tidigt på lördagen så, åh vad skönt med en sovmorgon!

Vad konstigt att jag sitter och svammlar om det här. Kan det hända att jag, efter 6 år är lika kär som jag var då? Pinsamt.. eller kanske inte. Jag vet inte, fråga inte mig.
Allt jag egentligen ville var att visa den här:

En fjärilsbukett! Helt underbart vacker, färgsprakande och fantastiskt. Sa jag underbar? Jag önskar att jag sett denna innan vårt bröllop, i sånt fall hade det kanske smugit in sig en liten fjäril i min bukett.

Inga kommentarer: