lördag 17 september 2011

Återuppstår!

Här kommer ett litet livstecken från mig. Jag har inte gått under jorden eller något om ni undrar utan har bara haft så himla mycket annat för mig.
Jag var bland annat på en arbetsintervju i Fredags vilket har haft ungefär 90% av mina tankar de senaste två veckorna. Nu är jag så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen, väntar på att få höra om jag är välkommen tillbaka på en andra intervju och jag vill så gärna ha detta jobbet!
Håll tummarna för mig!

I dag har jag varit nere i Varberg. Min brorsdotter hade födelsedagskalas, hon fyller 8 år redan. Jag hade fått den stora äran att vara lekledare på kalaset. Och jag kan säga det att ett helt gäng med åttaåringar inte är någon lek. Efter 3 timmar var jag helt slutkörd men de hade haft väldigt kul i alla fall. Lekte "noaks ark", "hela havet stormar" och massa annat och sedan ordnade vi en liten skattjakt med fiskedamm.

Jag ordnade fiskedamms-biljetter som de skulle leta upp med hjälp av en liten karta. Det var väldigt uppskattat faktiskt. Satt med de där kartorna och biljetterna hela natten innan, var så trött att jag först skrev ut en massa lappar med "Fisedamms-biljetter", det var ju en jävla tur att jag såg det alltså. Höll på att skratta ihjäl mig men så var jag ju lagom övertrött också.


Efter barnkalaset så kom lite släktingar och så och tempot lugnade ner sig med ungefär 100%. Då var det gott med lite tårta och så fick vi gosa lite med lilla Max. Min Brorson som precis fyllt 1 år.



En liten, blond, blåögd sak, vem skulle kunna tro att vi är släkt?

Förövrigt höll barnen på att dö av skratt när någon frågade mig vad klockan var och jag svarade "kvart över rövhålet", det var typ det roligaste de någonsin hade hört.

Inga kommentarer: