onsdag 29 december 2010

Dagens kraxande

Idag vaknade jag och lät som en gris, lite grymtningar kom fram och min hesa stämma fick mig att fundera några gånger extra på om det verkligen var värt att gå upp ur sängen idag. Men efter en dusch och lite knäckemackefrukost så var jag ändå på väg till jobbet i -14 grader. En extra scarfs fick skydda min ömma hals och många koppar te med honung har slunkit ner idag.
Idag är mina trogna kompanjoner en tekopp, en toalettrulle och en arme av halstabletter.

Men åh, varför kan jag inte få vara frisk för? Men jag är hellre sjuk över nyår än när vi åker till London, för tills på måndag borde jag väl bli frisk?

Så det är det jag har gjort idag, kraxat på kunderna och köpt impregneringspray till mina skor. Ögnade några butiker efter en festklänning till nyår men där var det tomt. Eller ja, det va inte tomt, där var fullt med rea-galna människor som drog och slet i allt och inget och där var tonvis med kläder jag inte ville ha.

Nu längtar jag till i morgon, då åker vi upp till Eskilstuna och det ska bli så mysigt att träffa Daniels familj igen. Sist vi träffades var ju på bröllopsdagen och den dagen försvann ju så fort att man knappt hann med att säga hej.

Nu ska jag packa, skepp å hoj!

Inga kommentarer: