tisdag 12 oktober 2010

Hej och välkommen till den 12:e oktober!

Vad hände egentligen? Sommaren bara försvann och nu är det snart jul. Ja, ni läste rätt JUL!
I morse hörde jag reklam för en jul-skiva på tv och snart börjar väl julskyltningen i affärerna också.

Just nu sitter det väl många blivande höstbrudar med pirr i magen. Jag och Daniel ville ju först gifta oss på hösten och vi hade massor av höstliga planer inför vårt bröllop. Det var rönnbär, kastanjer och kottar i överflöd! Men tyvärr visade det sig att lokalerna vi skulle boka skulle genomgå en stor renovering på hösten så det senaste datumet vi kunde boka var den 28 augusti. Sådär, nu vet nu hur det gick till när vi valde datum, den 25 september hade vi faktiskt tänkt oss från början.

Nu blev ju vårt bröllop helt perfekt ändå och vi lyckades ändå att trycka in lite höst när vi valde orange/rosa som tema-färg.

Hur som haver, om du planerar bröllop eller bara en liten höstfest och vill ge dina gäster en liten gåva så hittade jag en jättesöt och enkel liten ask som man enkelt kan skriva ut och vika ihop!


HÄR hittade jag denna!

Själv så älskar jag orange så hösten är ändå ganska välkommen. Jag älskar julen också, tycker bara inte om att det är så kallt ute, dessutom behöver jag en ny vinterjacka. Vilket känns så otroligt onödigt eftersom min är ganska ny ändå. Men ja, jag har ju gått ner 30 kg sen jag köpte den så den är lite för stor.

Nä, nu börjar jag svamla om en massa andra saker märker jag. Lite julpyssel får jag väl bjuda på lite längre fram men ännu skiner solen ute! Det gör den faktiskt. Skall nog sluta blogga och gå en promenad.

Inga kommentarer: