måndag 5 augusti 2013

Min egen vikthets!

 Det är konstigt att gå ner i vikt. Det liksom sätter sig inte ordentligt i huvudet att man inte är så tjock som man varit innan. När jag tittar mig själv i spegeln så tycker jag att jag ser ut som jag alltid har gjort.
I dagsläget har jag gått ner 42 kg från min startvikt och kan utan att må dåligt säga att jag väger 88 kg. Jag har aldrig vågat berätta vad jag väger innan.
Den som är snabbtänkt har redan räknat ut att min startvikt var 130 kg. Kan tillägga att jag kände mig lagom misslyckad när jag fick reda på det. Det var nämligen hos min gynekolog när vi kontaktade dem før hjälp med att bli gravid. Och väger man 130 kg så finns det inte mycket hjälp att få.

                 2013 - nuvarande vikt 88 kg                                      Sommaren 2010 - vikt 115 kg
 
2009 - vikt 130 kg
 
Jag har pendlat upp och ner mycket i vikt sen 2009 men nu verkar det som om jag äntligen fått bukt på det hela. Går inte upp igen i alla fall, har däremot fortfarande øvervikt som jag vill bli av med och det går lite trøgare tyvärr. Hade ju tänkt att gå ner massa i vikt när jag ammade men kunde ju tyvärrr bara amma i en månad.

I alla fall, nu på sommaren är det ju alltid lättare att gå ner några kilo. Man äter lättare, mer sallad och sånt där. Har slutat äta godis, som jag levde på de sista veckorna av graviditeten mer eller mindre. Så det är faktiskt rätt svårt att sluta bara sådär. Men jag kämpar!!

Som ni kanske märker så är jag før tillfället i Norge, nu är det slutspurten infør utställningen. I dag ska vi hänga upp tavlorna så jag fixar och donar med det allra sista nu.
Lovar att ta massvis med bilder och visa er och skulle nu ha vägarna førbi Moss i helgen får ni inte glømma av att titta førbi Kallums utställning!

1 kommentar:

TezzTheMess sa...

Lycka till på utsällningen! Ser fram emot alla bilder! Du målar underbara tavlor! Och heja, heja in i det sista, så dukigt! Men på bilden när du har klänningen i orange är du fantastiskt fin! :) kram