söndag 20 maj 2012

Gammal bok möter provdocka

Minns ni den här som jag köpte för ett tag sedan? 

Det är klart att jag har piffat till henne:

 

Jag älskar verkligen decoupage och de är roligt att kunna ge gamla böcker nytt liv också.
Boken jag har använt i detta projektet var en bok som kom i ett paket med gamla böcker jag köpte på secondhand för ett tag sedan. Insåg så fort jag började läsa den att det fattades sidor längst bak så den hamnade i pyssellådan i väntan på ett projekt.

Till en hel provdocka krävdes det ju en hel del ark också och en hel del decopagelim. Det går ju att göra egen decopagelim också, vatten och hobbylim tror jag man använder. Eller jag vet inte, jag bara vet att man kan men jag har aldrig provat själv. Till sånna här stora projekt använder jag bara saker som jag vet fungerar.

Klistermärkena köpte jag också för längesedan. De är så himla fina och nu får de synas jämt och inte bara ligga och skräpa i pyssellådan.
Och med pyssellådan menar jag såklart hela vårt jävla vardagsrum.

Det jobbigaste är att vi egentligen inte har någon plats för henne. Men hon är ju så fin och jag älskar henne sååååå.
Daniel tycker att vi ska sälja henne men jag skulle aldrig kunna sätta något pris på henne.
Och sätta ner henne i förrådet så länge kommer aldrig på fråga, hon ska stå där hon syns! Punkt.


                     






Inga kommentarer: