torsdag 4 september 2014

Den luriga sensommaren


Det är fortfarande sommarvärme på dagen men så fort kvällningen kommer så känner man att höstkylan är på väg. Det är inte därför jag är dålig på att uppdatera bloggen dock utan det är för att jag är upptagen med att var höggravid med allt vad det innebär. Ömma höfter, näsblod, ingen kondition, svullen, hungrig, illamående. Listan kan bli lång så jag avslutar med det värsta, trött men ändå sömnlös. Hur man än vrider och vänder på sig så går det inte att sova! 
I natt hade sonen en hel natt i sin egen säng. Han vaknade inte en enda gång, himmelriket eller hur? Förmodligen om jag själv inte hade vaknat varje gång jag försökt vända mig. 

Tycker ni jag klagar mycket så kan jag meddela att jag är inne på min 18 graviditetsmånad på 2 år. Fast det är egentligen mer eftersom vi förra året råkade ut för ett missfall dessutom. Jag kan knappt inte minnas hur det var att inte va gravid. 
Längtar så efter att Lillebror ska komma ut så jag kan få tillbaka min vanlig kropp igen. Kunna böja mig ner, ta på mig skorna ordentligt, resa mig upp från soffan utan att gå sönder, äta vad jag vill och kanske sova en stund. Det sistnämnda vet jag att det kanske är lite optimistiskt tänkt av mig med två små men man kan ju drömma lite! 

Så, 4 veckor kvar nu. Har vi allt klart? Nä, inte ett dugg. Så sent som i helgen så hämtade vi hem lillebrors säng. Någon syskonvagn har vi inte heller köpt än. Blöjor, nappar o.s.v. Ingenting är gjort. Har köpt lite kläder till honom bara eftersom vi inte hade så mycket små kläder till Hugo. Eller ja, inte tillräckligt i alla fall. Alla sa att man  inte behövde mycket i de minsta storlekarna men så kom Hugo en vecka tidigt och var dessutom liten. 
I allafall, jag borde ha panik men jag har inte sovit på flera veckor känns det som så jag orkar inte. 

En vagn köpte jag dock på loppis för en billig peng. En gammal brio från 1990. Behöver vi den? Troligen inte men jag ville ha den och den va för fin och alldeles för billig för mig att säga nej till. Hugo fick rulla en sväng i den, han godkände den. Morfar tyckte mest jag va onödig eftersom jag precis sålt min andra retrovagn. 





Inga kommentarer: