tisdag 8 juli 2014

Sommar, glass och sol!

Det är helt galet faktiskt, hur snabbt det helt plötsligt var högsommar. Jag och sonen åkte ner till Varberg i söndags. Här blir vi i några veckor, Daniel kommer senare idag och gör oss sällskap. Min mamma är bortrest så vi passar katterna. Våra egna katter alltså, de har varit här nere några veckor medan vi gjort i ordning vår lägenhet så vi bestämde helt enkelt att spendera några veckor i Varberg i stället för att ta hem katterna igen. Skönast för dem och skönt för oss med att komma "bort" lite.

Så vi har roat oss några dagar med att jaga katter och ätit jordgubbar. Sånt som hör sommaren till när man är en liten 14 månaders bebis. Fast han är väl ingen bebis längre, barn säger man väl efter 1 år? Han springer omkring som en galning nu, fram och tillbaka, finns ingen stopp på den lille. Och jag får glatt springa efter, lättare sagt än gjort med lillebror i magen. Han växer så det knakar han med, jag ser på riktigt ut som om jag har svalt en ballong.
Hugo är glad ändå, även om mamma inte kan springa runt med honom. Han är så duktig på att roa sig själv. Vi plockade fram hans lilla gunghäst härom dagen med, det var roligt.
Kul att han älskade mitt lilla loppisfynd som jag prutade till mig för 50 kr förra sommaren och sen dess har den bara väntat i hans rum på att han ska bli tillräckligt stor.

Nä, här händer inte så mycket som ni kan "höra". Jag ska gå ut till köket och göra min vän Sandra lite sällskap. Frukost står på agendan, sen blir det blommor i håret och så drar vi till stranden!
 

Inga kommentarer: